REDHA

REDHA

ALLAH

ALLAH

KITA

KITA

CARI

CARI

Amanah

09 September 2012

Assalamualaikum..
Ya Rabb, rindunya pada papan kekunci ini..rindu ia nya ditekan untuk menceritakan sebuah kehidupan..

10 September 2012
"InsyaAllah, tahun 4" fakta yang sering diungkap, moga ianya menjadi doa. Langkah kali ini pasti berbeza dengan langkah 3 tahun yang lalu. Semakin jauh kaki melangkah, semakin mengecil sasaran dituju. Alhamdulillah saya kini berada di Menara Gading, hati berkata ketika mula melangkah. Ini impianku sejak kecil lagi. Hari pertama MHS 2012 sangat berbeza dengan MHS 2009. Roda berputar melalui bulatan kecil, hati sayu, air mata mula berlinangan. Allah, pantasnya masa berlalu. Adakah selama saya diizinkan Allah melangkah dibumi ini telah saya manfaatkan ia sebaiknya? 


Saya ingin berbakti kepada masyarakat dan alam kerana saya dan anda semua punya amanah. Amanah yang berat yang tidak sanggup dipikul oleh gunung-ganang. Amanah sebagai hamba Allah dan KHALIFAH. Tertunaikah tanggungjawab ini selama Allah campakkan saya ke dalam Universiti Tarbiyah Hati Manusia ini? 

Ya Allah, aku merintih padaMu ya Allah, berilah kekuatan kepadaku untuk menghabiskan sisa tempoh yang Engkau kurniakan padaku untuk aku laksanakan amanahku ini.
Rabbi yassir wala tu'assir~

1 comments:

Izzati Haata said...

Ameen ;)
insyaAllah enti akan menjadi penyumbang ummah kelak ;)
bittaufiq!

September 9, 2012 at 1:40 PM

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails