REDHA

REDHA

ALLAH

ALLAH

KITA

KITA

CARI

CARI

"Baiti"

13 August 2008

KLUANG, JOHOR MALAYSIA.

Ini lah rumah saya, rumah yang paling dicintai. hehe. Kami mula berpindah ke sini pada bulan Disember tahun 2001. Masa tu rumah ni tak da lah macam ini. Rumah ni kecil je. Tapi ayah upah orang renovate bagi cantik sampai jadi macam ni. Dalam rumah ni ada 4 bilik je. Bilik ayah dan Umi dekat ruang bawah. Bilik saya dengan adik pun macam tu. Umi seperate kan kami sebab kami kecil dan berlainan jantina. Lagipun kami takut kalau berdua je dekat atas. hehe. bilik kakak dekat atas tapi kakak jarang balik, jadi bilik dia tu jadi bilik simpan buku dia yang banyak tu ja. Bilik Abang Hasan dengn bilik Abang Husin bilik paling besar dan paling bersepah. Abang Hasan rajin kemas tapi nak tunggu dia kemas alamat, setahun sekali jelah. Bilik air ada kat atas dan bawah. Ruang rehat pun sama. Saya suka rumah saya sebab nilah tempat paling selesa untuk saya belajar dan berehat.
Lokasi rumah kami berdekatan bandar. Guess what, rumah atok satu jalan dengan rumah saya. Cuma rumah atok dekat hujung jalan nombor 64. Seronok tak? Hari-hari boleh balik kampung. hehe. Tapi kadang-kadang malas jugak, tunggu atok panggil baru nak datang. Teruk betul cucu atok ni. hehe. Jarak sekolah saya dengan rumah dekat je. Pergi balik boleh jalan kaki. Saya selalu jalan kaki dulu tapi bila dah tingkatan lima dah tak sebab banyak kelas tambahan dan penat.
Datanglah ke rumah saya!

2 comments:

Nat Cure said...

sekarang pun awak dah jarang balik rumah..

May 5, 2010 at 11:44 PM
Cikgu Siti Juwairiyah said...

rumahku tetap syurgaku..

May 5, 2010 at 11:52 PM

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails