REDHA

REDHA

ALLAH

ALLAH

KITA

KITA

CARI

CARI

Ya Allah lindungilah kami..

05 September 2008




Menakutkan..
Hanya Allah yang boleh lindungi kita..
Saya sealu mimpi pelik mase belajar dekat KMK. Mimpi yang saya paling ingat adalah mimpi seorang makcik yang nak cekik saya. Takut sangat. Ceritanya macam ni..
Saya nak pergi kelas, buka je pintu bilik ade sampah terkumpul depan pintu bilik saya. Saya pn macam ringan tulang disuruh bersihkan sampah tu. Roomate saya yang lain terus ke kelas tapi saya ditahan oleh mak cik tu. Saya nak pergi tapi mak cik tu pakse saya sapu juga. Dia macam nak cekik saya. Saya dah agak mesti mimpi ni diganggu syaitan. Selalunya saya mimpi perkara-perkara buruk sahaja, tak pernah wajah syaitan muncul. Jadi dalam mimpi tu saya cakap, "Kau tunjuklah muka kau". Sekali mak cik tu tunjuk muka dia. Buruk sangat. Ada merah-merah. Betul, macam syaitan. Saya terkejut dan tersedar. Saya bangun dan nangis.
Malam sebelum kejadian, saya baru balik dari Museum War Penang dan terus tidur. Mungkin itulah kesannya. Pengajarannya, jangan lupa ambil wudhuk sebelum tidur dan banyakkan baca Al-Quran.
Wallahualam..

1 comments:

Nat Cure said...

Blok C terkenal dgn benda tu, kan?

May 5, 2010 at 11:50 PM

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails