REDHA

REDHA

ALLAH

ALLAH

KITA

KITA

CARI

CARI

DILEMA

26 August 2009

Salam..

Alhamdulillah dpt juga sy luangkan masa utk luahkan perasaan walau dalam kesibukkan menyambut Ramadhan.. kali ni, sy dibelenggu pelbagai masalah..hmm assignment nye, tanggungjawabnye..
yg paling memeningkan kepala bila sy dapat tahu sy diberi amanah utk jadi setiausaha Badan Pemuda Masjid, Jawatankuasa Teman Puasat Islam.. Mane xnye, sy baru sem 1 tahun 1, dah diberi tanggungjawab sebegini.. Walaupun sy rakan Biro Kerohanian dan Etika Kolej Kediaman shj, sem 2 sy kene pegang jadi timbalannya pula.. Sy AJK Kebajikan Kelab Keusahawanan lg.. hush, byk tu.. larat ke.. Sy masih kelam kabut dengan kuliahnye, xde knderaan, masih sesat dgn kwsn u, xde laptop lg, xde kndraan.. hmm tp tu semua alasan yang sebenarnya sy boleh atasi.. Tapi, hish memang tension lah bila difikirkan.. Sy berkeras xmahu terima.. Puas Akhi Fairuz pujuk tp akhirnya dia mengalah dengan keputusan sy..
Kalau tanya umi memang umi xbagi nye.. Sy pun xnak.. Tp hati sy luntur bila fikirkan kalaulah ada berjuta2 orang bg pelbagai alasan utk tolong agama Allah mcm sy, alamatnya teruklah dunia ni..
Sy xyakin yg sy boleh lakukan semua tu.. Sy minta byk pendapat.. Sy akhirnya akur bila Akhi Syafiq beri pndapat..
Katanya, Adakah Rasullullah meminta kepada Allah utk di Rasulkan atau Allah memilih baginda utk di Rasulkan? Jawapannya Allah yang pilih baginda.. Nabi pun rasa berat nak pikul amanah.. tapi apa yang Nabi boleh buat? Allah dah pilih baginda.. Nabi terus memimpin perubahan masyarakat.. Nabi xtolak atau pertikaikan pun.. Samalah dgn keadaan sy kali ni.. Masa Nabi terima wahyu yang pertama, baginda gementar dan takut.. Apa yang Nabi buat? Baginda solat malam xhenti2 merayu kpd Allah spy siberi kekuatan ruhiyyah.. Inilah ujian Allah kepada hati kita.. panjang lg nasihat akhi..
Akhi nk lihat bagaimana Srikandi Muslimat Muda (sy) memimpin ummat.. =)
Jadi sy perlu ikhlas terima tanggungjawab ni, selalu mencari keredhaan Allah, kembali kpd Allah dan komitmen dlm menerima tggjwb ni.. =)

1 comments:

faiz said...

sabar ye ju..... :D
ju orang yang kuat...
insyaallah, ALLAH bantu....

August 28, 2009 at 4:40 PM

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails