REDHA

REDHA

ALLAH

ALLAH

KITA

KITA

CARI

CARI

Dirikanlah Islam Dan Tadbirlah Dunia Dengan Islam

21 January 2010


SARI BERITA UTAMA : DIPIMPIN ATAU MEMIMPIN

Ramuan Memilih Pemimpin

Cara memilih pemimpin diantara kita supaya tidak salah memilih, tidak menyesal, tidak membawa malapetaka dan membawa kepada kemakmuran hidup dunia dan akhirat adalah:

A. Mereka yang menjadikan ALLAH, ROSUL dan Orang-orang beriman sebagai penolongnya.

B. Mereka yang mau menegakkan keadilan

Silap Memilih, Hancur Bersilih

Apabila kita salah memilih pemimpin, pimpinannya akan menjadi kucar-kacir dan kebajikan tak terbela.

Pada hari ketika muka mereka dibolak-balikkan dalam neraka, mereka berkata:"Alangkah baiknya, andaikata kami taat kepada Allah dan taat (pula) kepada Rasul". Dan mereka berkata:"Ya Rabb Kami, sesungguhnya kami telah mentaati pemimpin-pemimpin dan pembesar-pembesar kami, lalu mereka menyesatkan kami dari jalan (yang benar). Ya Rabb kami, timpakanlah kepada mereka azab dua kali lipat dan kutuklah mereka dengan kutukan yang besar". (QS. 33: 66 - 68)

"Walk The Talk"

Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu jadikan saudara-saudaramu pemimpin-pemimpinmu,jika mereka lebih mengutamakan kekafiran atas keimanan dan siapa yang di antara kamu yang menjadikan mereka pemimpin-pemimpinmu, maka mereka itulah orang-orang yang zalim. (QS. 9:23)

Dan katakanlah:"Kebenaran itu datangnya dari Rabbmu; maka barangsiapa yang ingin (beriman) hendaklah ia beriman, dan barangsiapa yang ingin (kafir) biarlah ia kafir". Sesungguhnya Kami telah sediakan bagi orang-orang zalim itu neraka, yang gejolaknya mengepung mereka. Dan jika mereka meminta minum, niscaya mereka akan diberi minum dengan air seperti besi yang mendidih yang menghanguskan muka. Itulah minuman yang paling buruk dan tempat istirahat yang paling jelek. (QS. 18:29)

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails