REDHA

REDHA

ALLAH

ALLAH

KITA

KITA

CARI

CARI

Patah Tumbuh Hilang Berganti

06 January 2010

Salam sayang sahabat..
Tahun 1431H dan 2010M baru sahaja berkunjung tiba. Tak terlewat lagi untuk saya ucapkan Selamat Tahun Baru. Pada 11 Disember 2009 umur saya baru menjengah 19 tahun. (baru?) 18 tahun saya hidup dengan didikan dan asuhan yang baik dari umi dan ayah. Bila kenang semula selama 18 tahun saya hidup, banyak sangat pengorabanan dan jasa umi dan ayah curah pada saya. Tapi, apa yang saya beri pada mereka terlalu kecil. Rasanya tak bernilai pun kalau bandingkan dengan usaha-usaha mereka menjadikan saya anak yang solehah.
Umi, ayah..Juwai sayang sangat umi dan ayah.
Macam tu juga nikmat yang Allah beri pada kita. 18 tahun saya pinjam mata, hidung, mulut, telinga, semua anggota badan, nikmat hidup, nikmat bahagia, macam-macam lagi Allah beri pada saya tapi apa yang saya balas dan bayar atas pinjaman tu?
Ya Allah, hambamu ini kerdil dan hina..Ampunkanlah aku..
Azam saya pada tahun baru, umur baru dan semester baru:
1) Berubah kepada perkara yang baik sahaja
2) Banyakkan ibadat sedaya yang mungkin
3) Belajar bersungguh-sungguh
4) Tak sakiti hati umi dan ayah
5 dan seterusnya rahsia. hehe



Srikandi yang baru


Saya tak mungkin dapat lupakan kenangan, pengalaman, pahit dan manis sepanjang satu semester berada dan bekerja dalam organisasi ini. Saya ingin fokus pada organisasi yang terlebih dahulu memerlukan saya. Saya cuba sedaya upaya untuk lakukan kedua-duanya tapi apakan daya. Pengalaman dan tenaga saya belum cukup untuk berjuang lebih agresif. Akhi Fairuz, Kak Wa, Kak Mazni, Kak Sya dan yang lain-lain, terima kasih atas segalanya. Doakan saya dapat lakukan yang terbaik dan diberi kekuatan untuk menghadapi dugaan yang lebih mencabar dalam berjuang di jalan Allah.



Ju takkan lupakan kenangan kita bersama

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails