REDHA

REDHA

ALLAH

ALLAH

KITA

KITA

CARI

CARI

Duhai sahabat

14 April 2010


Tahukah kau betapa diriku sayangkanmu??
Tahukah kau betapa Allah ingin peliharamu??

Maafkan aku... Aku tak bisa jadi sahabat yang baik...
Aku mungkin berdakwah pada kuman diseberang laut
tapi aku mengabaikan gajah didepan mata..
tahukah kau kenapa??
Kerana diri ini tiada kekuatan ya sahabat..

Aku terlalu sayangkanmu, aku terlalu sayangkan ikatan ini..
tapi apakah makna ukhuwah jika aku terus mendiamkan diri???

Maafkan ku andai kau telah terluka..

Sahabat,
andai apa yang kau lakukan itu tidak bisa kau katakan ianya HALAL
namun kau juga katakan ianya tidak HARAM
maka apakah itu?

Apa yang bisa ku katakan lagi wahai sahabat
andai apa yang kau lakukan itu semuanya benar bagimu,
apa yang kau lakukan semuanya beralasan bagimu..
Siapa yang tentukan halal dan haram?
jangan mudah menghukum sahabat!

kau mengadu dirimu sering difitnah dan dihina..
tapi adakah kau sedar apa asalnya kau difitnah dan dihina?
kau wanita suci, wanita yang bermaruah tinggi,
muslimah yang pernah aku sanjung kerana peribadimu..
jangan sesekali kau sujudkan dirimu di tanah..kau berada di tingkat tertinggi sahabatku..

duhai sahabat,
aku tak punya kekuatan untuk menjadi sahabat yang baik untukmu..
tapi aku mahu terus menjadi sahabatmu..
aku telah menyakitimu..
andai diri ini telah dibenci, aku redha..
itu yang terbaik yang telah aku lakukan..
maafkanku..

AKU CINTA KAMU KERANA ALLAH!!!

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails