REDHA

REDHA

ALLAH

ALLAH

KITA

KITA

CARI

CARI

Simposium Mahasiswa 2010

14 April 2010

Simposium Mahasiswa 2010
Pada 20 Mac 2010, 5 hari selepas saya pulang dari UTM, Skudai, kini saya menjelajah ke MMU Melaka untuk berdiskusi dengan mahasiswa-mahasiswi mengenai kepincangan yang berlaku didalam kampus.

Alhamdulillah. Walaupun kami tiba ke kampus MMU di Melaka lewat, kami masih sempat mendengar slot yang disampaikan oleh Cik Zafirah Binti Zainuddin dan Ustaz Dzulkhairi Mohd Noor.

Dengan bertemakan “Transformasi Gagasan Kepimpinan Mahasiswa” panel menyingkap kisah kepimpinan Sultan Muhammad AlFateh yang berjaya menawan kota Konstatinopel.

Semasa diskusi bersama sahabat-sahabat dari universiti yang berbeza, saya dapati suasana menyebabkan kami berbeza. Jika di MMU, mahasiswa Islam adalah minoriti, cara pendekatan mereka berbeza. Saya tertarik dengan 2 orang sahabat MMU muslimin yang berambut panjang. Bila ditanya kisah disebalik seorang pengarah program berambut panjang, rupanya itulah methodnya untuk mendekati mad'u. Hebat, semoga dia dapat terus berjuang di jalan dakwahnya. UiTM, UniKL, UTEM & universiti-universiti lain juga pasti mempunyai pendekatan mereka sendiri.

Seronok dapat berdiskusi dengan para sahabat. InsyaAllah jika diberi kesempatan lagi, pasti saya tidak akan lepaskan peluang ini.







0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails